|
Crni čaj zdraviji bez mleka |
|
|
|
|
Autor Administrator
|
|
Monday, 15 January 2007 |
Mleko kao dodatak crnom čaju nije dobro, jer uništava blagotvorne
efekte čaja na srce, saopštili su nemački naučnici u istraživanju
objavljenom u Parizu.
U studiji se navodi da crni čaj znatno poboljšava rad srčanih arterija,
tako što postaju fleksibilnije i bolje se prilagodjavaju ritmu
krvotoka, ali se taj efekat uništava dodavanjem mleka u čaj.
Nemački kardiolozi sa Univerziteta u Berlinu preporučuju osobama koje
stalno piju čaj i imaju običaj da dodaju mleko u svoj napitak, da
potpuno zaborave na tu naviku.
Stručnjaci su ispitali grupu od 16 zdravih žena, koje su pile samo čaj,
čaj s mlekom i samo toplu vodu. Naučnici su potom posmatrali i merili
vaskularne promene pomoću ultrazvuka visoke frekvencije.
"Za razliku od obične tople vode, crni čaj znatno povećava sposobnosti
funkcije arterija koje se opuštaju i adaptiraju na krvotok, ali
dodavanje mleka potpuno blokira taj biološki efekat", rekao je
molekularni biolog Mario Lorenc, glavni autor studije.
Prema njegovim rečima, isti rezultati su zabeleženi na laboratorijskim glodarima.
Naučnici smatraju da su u pitanju proteini u mleku, koji utiču na
smanjivanje koncentracije katehina, sastojka iz porodice polifenola,
koji se nalazi u čaju. Polifenoli blagotvorno utiču na
kardio-vaskularni sistem.
"Rezultati studije nam donese moguće objašnjenje zašto blagotvorni
efekti čaja nisu prisutni u Britaniji, gde se obično pije crni čaj s
mlekom", ocenila je profesorka kardiologije Verena Stengl, dodajući da
čaj poseduje antioksidanse i ima protiv-upalna svojstva.
Studija se ne odnosi na zeleni čaj, čija je koncentracija katehina veća i koji se obično ne pije s mlekom.
Samo registrovani korisnici imaju pravo unosa komentara. Molimo ulogujte se ili registrujte nalog, ukoliko to do sada niste učinili. Powered by AkoComment 2.0! |